Spring naar inhoud

Samenvatting bijeenkomst verkeer op 25 maart 2025

Op dinsdagavond 25 maart was er een tweede informatiebijeenkomst voor direct omwonenden van Leesten Schouwbroek over de verkeersontsluiting. Doel van deze avond was het informeren en het geven van feedback op de opmerkingen, ideeën en suggesties n.a.v. het overleg van 14 januari 2025. Het informeren van de laatste stand van zaken ten aanzien van de voorliggende varianten, waarbij aandacht was voor de verkeersveiligheid en het geluid. Bij de drietal varianten werden ‘harde getallen’ gedeeld van metingen verkeersaantallen en een prognose van de geluidsbelastingen. Daaruit blijkt dat de ontsluiting op Kerkhofweg geen significante negatieve effecten laat zien. De definitieve ontsluitingskeuze is afhankelijk van de gesprekken met de provincie. Op dit moment is over de wijze van ontsluiting nog geen besluit genomen, alle drie de opties worden mogelijk gemaakt binnen het Omgevingsplan. 

Bekijk de presentatie die tijdens deze informatiebijeenkomst is gegeven.

Reactie op opmerkingen van omwonenden

  • Additionele snelheidsmeting op Kerkhofweg toegezegd, locatie in samenspraak te bepalen.  
  • Additionele meting op Vordenseweg toegezegd, locatie in samenspraak te bepalen.  
  • GGNet geeft aan dat alle gebouwen sinds januari 2025 in gebruik zijn en GGnet op volle sterkte is. 
  • Toezegging voor aanpassing kruising Kerkhofweg / Loöer Enkweg voor overstekende fietsers. 
  • Toezegging voor aanpak oversteekprobleem nabij LeaDasbergschool. 
  • Toezegging gedaan om nader onderzoek te doen of het mogelijk is om de Kerkhofweg te verlagen van een 50km/uur weg naar een 30km/uur weg.  
  • Een 30km/uur kerkhofweg heeft ook effect op buslijn. 
  • Zorg aanwezig dat de rotonde vol gaat lopen en er toch een wachtrij gaat ontstaan.  

  • Zorg aanwezig of de animatie klopt i.r.t. omschrijving “30km”. 

  • Toezegging er komt een bushalte nabij het plangebied. Wens om meer duidelijkheid te krijgen waar de halte geplaatst gaat worden. 

  • Insteek om voor fietser, automobilist en OV-er een goede ontsluiting te creëren, draagt bij aan weinig overlast.  

  •  

    Definitief akoestisch onderzoek loopt vanuit model/tellingen, resultaten nog niet bekend. Prognose is een toename van 0,6 dB t.o.v. de huidige situatie.  

 

 

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte




Geef mij een nieuwe code

Annuleren